Qui som?

El Centre d'Esplai MIB (Moviment Infantil de Barriades) som una entitat d'educació en el lleure que té com a finalitat participar de la tasca educativa dels infants i joves. L'esplai està format per monitors i monitores que, de manera voluntària i sense afany de lucre, dediquen el seu temps en promoure aquest espai que, des de la seva especificitat, contribueix en l'educació integral de la persona. 
Formem part del Moviment de Centres d'Esplais Cristians Catalans, lligats a la Fundació Pere Tarrés.

Història
L'esplai MIB neix al 1972 de la mà de tres voluntaris lligats a la parròquia i el mossén Ignasi Mora. La realitat de l'esplai neix a finals del franquisme, però sobretot als barris de Molins de Rei, un fet que dóna nom a les nostres sigles (Moviment Infantil de Barriades).
La Riera Bonet, el barri del Canal i el barri de l'Àngel eren, en aquell moment, uns barris allunyats del centre vila nascuts arran de l'arribada d'immigració provinent de la resta d'Espanya i que, durant aquells anys, molts molinencs tractaven d'entorn problemàtic. Els infants que hi vivien passaven la majoria de temps al carrer, i la idea d'emprendre unes colònies, de fer-los establir vincles d'amistat i lligams de compromís amb el barri i el pob, i  transmetre'ls valors de la fe cristiana, va ser el que va fer néixer i créixer l'esplai.

Quaranta-set anys després, són molts els que han passat per l'esplai i hi han deixat petjada. La nostra realitat ha canviat molt. Avui, però, l'esplai MIB és més viu que mai i manté l'essència que sempre ens ha definit. Som conscients de la nostra tasca al barri i alhora de l'espai dinamitzador i de lleure que oferim als nostres infants d'arreu de la vila. Un lloc on l'educació i el joc s'agafen de la mà perquè, entre tots, siguem capaços de crear una societat millor.

Dia de pares i mares a les colònies de Pontós, juliol 2014.
Ideari
El centre d’esplai MIB consta d’un ideari on es defineix l'opció de societat que promovem. L’esplai es defineix com actiu, democràtic, arrelat a l’entorn, obert i creient.


Actiu, fent èmfasi en que l’infant és el protagonista essencial de la seva educació i que el monitor és qui contribueix al seu desenvolupament i creixement integral.

Democràtic, ja que l’esplai ha d’oferir l’aprenentatge de la vida democràtica i el respecte entre les persones, entre els grups i els estaments.

Arrelat a l’entorn perquè cal que l’infant, adolescent o jove estigui integrat en el seu entorn més proper per tal de poder afrontar noves descobertes posteriorment.

Obert a tothom i per ajudar a tothom, sense que cap raó social, cultural o econòmica pugui suposar-ne una exclusió.

I, finalment, creient, ja que l’esplai desenvolupa la seva tasca inspirant-se en els valors cristians de l'evangeli, i fomentant un esperit crític.

Cal que les diferents estructures de l’esplai desenvolupin la capacitat de relacionar-se de l’infant amb sí mateix, amb els altres i amb el medi, de tal forma que progressivament i potenciant les seves habilitats vagi prenent consciència del que és la realitat del seu barri/poble i del que ell mateix és i pot arribar a ser.


Tasca educativa
La nostra tasca, dissabte rere dissabte, de colònies o a les excursions, busca el creixement integral dels infants. És per això que, atenent a les necessitats educatives, cada any ens proposem objectius generals com a centre, emmarcats en el Projecte Educatiu, a través dels quals treballem per assolir-los al llarg del curs.
Cada trimestre, i cada grup d'edat, desgrana aquestes línies estratègiques per desenvolupar la nostra tasca de la millor manera. Una tasca, que fem de manera voluntària.


Els Objectius Generals que volem treballar aquest curs s'estableixen en 4 àmbits diferents:


Social
-Actuar tenint consciencia del que implica viure en societat
     - Respectar els altres
     - Empatitzar amb els altres
     - Ser tolerant envers els altres
Quotidià
-Participar activament de la vida de l’esplai
-Interioritzar uns hàbits saludables i de comportament dins el quotidià de l’esplai
      -Conèixer els hàbits
      -Portar a terme aquests hàbits
-Prendre cosciència de la necessitat de l’ús coherent dels recursos, reutilitzant, reduint i reciclant.
-Ser positiu envers l'activitat física
-Tenir cura del material 
Trascendent
-Desenvolupar l’esperit crític en funció de la pròpia realitat
-Aprendre a través dels valors universals reflectits en la fe cristiana
-Viure l’espai de reflexió amb actitud positiva
Entorn
-Valorar els que ens ofereix l’entorn

Comentaris

Entrades populars